Vytrvalostní běžecké trasy

Zde napíšu několik mých oblíbených běžeckých tras. Protože běhám dlouhé tratě, tak zde nikdo nenajde žádné sprinterské a krátké úseky.Ale i ty se zde dají najít. Ve většině případů je podle mě terén zajímavý a mnohdy s velmi výraznými změnami profilu. Nikdy mě totiž nebavily monotonní, pořád stejné trasy.Najdou se velice slušná stoupání a také velmi rychlá klesání.A každý ví na co je třeba v těchto případech dávat pozor, jinak rychlost půjde velmi rychle dolů. "Přepálit" jde velmi lehce, ale dostat se do původního tempa je horší. Já to často řeším tak,že ze začátku běžím pomaleji a do nějakého delšího kopce,kde nasadím nejvhodnější tempo. Než se člověk rozhýbá, tak, alespoň já, potřebuji asi 5 km a pak už jde v pohodě přidávat. Je třeba pomalu, ale pořád, tak ať na konci jde jít ještě na maximum. Aspoň mě tenhle styl vyhovuje. A také by to nešlo bez wolkmanu s rozumnou hudbou. Hudba udává tempo a nutí ho pořád udržovat. Já si beru často něco "klidnějšího": Nirvánu, Halloweny, Black Sabbath, Iron Maiden,atd..   :-))
Je třeba taky dost pít, protože spotřeba je na maximu, tedy zhruba 0.8 a 1 litrů za hodinu.Z hlediska sodíku to není až tak aktuální - většinou - ty dvě, tři hodiny se dají zvládnout.Něco do sebe by člověk měl taky dostat,ale není to nejnutnější.Křeče do rukou přicházejí až po třech hodinách nebo později. To jen naznačuje, že by bylo dobré něco do sebe "hodit", ale dá se to v pohodě ignorovat. U klasického maratonu, který může trvat i tři a čtyři hodiny je to už, ale na místě. Pro běh v horském terénu také, ikdyž je třeba kratší, dá vždy výrazně víc zabrat. A teď konečně k těm trasám:

TRASA PRO PULMARATON

• Odtud po nové cyklostezce na Porubu
  • Jihočeská
  • Duha

Trasa má délku asi 22 km a převýšení cca 100m.

TRASA PRO KLASICKÝ MARATON

Pro normální maraton si oběhnu předešlou trasu dvakrát

DALŠÍ TRASA JEN NA 10KM

• Domov sester
  • a zpět

TEST VÝKONU: HORA SMRK

Tato trasa je jedna z těch pořádných zabíraček, které, ale stojí za to alespoň několikrát do roka zaběhnout. Nedoporučuji, ale úplným začátečnům - jsou zde věci na které je radno si dát pozor. Předně kopec je v podstatě neustálé stoupání - to však není ten největší problém. Horší je to se seběhnutím dolů. Když se to podcení, tak se bude několik dní nadávat :-((
    Trasa je jednoduchá, běží se po asfaltce až prakticky na vrchol.

• z Ostravice
  • kolem Potravin
  • ke Skalce
  • a odcud dokolečka kolem Smrku a k vrcholku
  • a zpět

Perfektní trasa pro horská kola.Nahoru kolem 1 až 1 a půl  hodiny.Nikdy nějak nevyšlo na to,ten čas změřit :-(
    Dolů asi 15 min a je to pořádný odvaz,možná by to šlo i rychleji, ale není až tak od věci to přežít :-)

DALŠÍ PODOBNÝ:OSTRAVICE - LYSÁ HORA

Něco jako Smrk, ale jsou tu místa kde se i klesá.Tuto trasu jezdím skoro výhradně na "horáku". Častěji si však zaběhnu určitou část a to od Ostravice kousek nad Butořanku a zpět. Je to asi 8 km po asfaltce s pěkným stoupáním.

Běhám i jiné trasy, ale nejde napsat všechno. No a taky nevím co dalšího "šíleného" mě napadne.

Zpět na hlavní stránku

Zaslání Vai zprávy pro mě.